Türkiye'nin karayolu ağı yetersiz
Aslanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Aslan, Türkiye’nin daha kaliteli ve dünya standartlarına uygun duble yollara ihtiyacı olduğunu belirterek mevcut karayolu ağının yetersiz olduğunu söyledi.
MEHMET SAFA CANAT - HASAN CANAT / İSTANBUL

Öncelikle bize kendinizi ve firmanızı tanıtır mısınız?

Aslen Sivaslıyım. 1987 yılından beri müteahhitlik yapmaktayız. Ağırlıklı olarak Karayolları Genel Müdürlüğü ve yerel yönetimler ile iş yapıyoruz. Türkiye’deki birçok yollarda emeğimiz var. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin son 10 yıldır birçok yol, kavşak ve altyapı işlerini bitirip teslim ettik. Şu anda Gazipaşa-Alanya, Amasya-Turhal, Bandırma-Çanakkale yolları ve Denizli’nin altyapısı işlerimiz devam etmektedir. Zonguldak Devlet Yolu işini de yeni aldık.

GAZİPAŞA-ALANYA YOLU TURİZM VE TARIMA HAREKETLİLİK GETİRİR

Şu anda yapımına devam etmekte olduğunuz Gazipaşa-Alanya yolunun bittiği zaman Türk halkına sağlayacağı faydalardan bahseder misiniz?

Gazipaşa-Alanya yolu ile birlikte Gazipaşa Havaalanı da hizmete girdiği zaman o bölgede bir canlılık olacak. Bölgedeki gayrimenkul fiyatları artarak turizm potansiyeli de gelişecektir. Çünkü o bölgede bir ulaşım problemi var. Yine aynı bölgede inşa edilen özel konut projeleri de şu an atıl durumdadır. Gazipaşa-Alanya yolu bittiği zaman atıl konut projeleri de değerlenecektir. Ayrıca Akdeniz ikliminde yetişen tarım ürünlerinin de daha konforlu yollarda hem yurtiçine hem de yurtdışına satılması için bu projenin çiftçilere de faydası olacaktır. Hatta Gazipaşa-Alanya yolunun güzergahı uzatılarak Mersin’e kadar inşa edilecek.

TÜRKİYE’NİN DAHA FAZLA DUBLE YOLLARA İHTİYACI VAR

Acil Eylem Planı kapsamında bölünmüş yollara verilen önemi yeterli buluyor musunuz?

Duble yollar mutlaka yapılması gereken yollardır. Hatta yapımına geç bile kalınmıştır. Maalesef ülkemizin karayolu ağı halen yetersizdir. Türkiye’nin daha fazla kaliteli, dünya standartlarına uygun duble yollara ihtiyacı var. Şu anki kamu ihale yasaları ile bu ihtiyaca nasıl cevap verilir bilemem. Bu konuda en büyük eksik yol ihalelerinin de en düşük fiyata verilmesidir. Bu kamu ihale sisteminin en büyük yanlışıdır. Eğer bölünmüş yollar en kaliteli haliyle inşa edilip halkın hizmetine sunulacaksa düşük fiyata verilmemelidir. İşini iyi yapan müteahhitler için kalite en önemli husustur.

Kamu ihale sistemindeki eksikliklerin giderilmesi için neler söylemek istersiniz?

Kamu ihale yasalarında en düşük fiyat teklif verene iş verilemeyeceğini belirten bir kanun var ama bu kanunu uygulayabilen kamu kuruluşu yok. Düşük fiyat teklifi veren müteahhit arkadaşlarımız iş kendilerine verilmediği zaman kamu kuruluşunu mahkemeye veriyor ve bürokratlar şaibelere maruz kalıyor. Daha sonra bürokratlar mahkemelerde sürünüyor. Bunun önlenmesi gerekir.

HÜKÜMET YURTDIŞINDAKİ TÜRK MÜTEAHHİTLERİNE SAHİP ÇIKMALI

Hükümetimizin Türk işadamlarını yurtdışına taşımasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Yurtdışında iş yapmak sanıldığı gibi kolay değildir. Türk müteahhitlerinin yurtdışında yaşadığı en büyük sıkıntılar Türk bankalarının teminat mektubu vermemesi ve yabancı ülkelerdeki bürokratik eksikliklerdir. Örneğin; Arap ülkelerinde iş yapıyorsanız kralın iki dudağının arasındasınız. Rusya’da ise daha farklı yapılanmalar var. Şayet bir devlet protokolü olmadan yabancı ülkelerle iş yapmak çok zor oluyor. Hükümetimiz bu konuda Türk müteahhitlerine yardımcı olabilir ve diğer dünya ülkelerindeki bürokratik sıkıntıları diplomatik yöntemlerle çözebilir.

UYARI: YUKARIDAKİ RÖPORTAJ SADECE MEDYA ÇALIŞMASIDIR. ERCİYES GRUP OLARAK BU ŞİRKETLE HİÇBİR TİCARİ BAĞIMIZ YOKTUR.