Marketçilik sektöründe kalite - fiyat - hizmet müşterinin aradığı en önemli özelliklerdendir
KİM Marketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Atilla ERSAN, marketçilik sektöründe kalite, fiyat ve hizmetin önemine vurgu yaptı.
MEHMET SAFA CANAT - HASAN CANAT / İSTANBUL

Öncelikle bize kendinizi tanıtır mısınız?

Adım Atilla ERSAN. 1966 Bitlis doğumluyum. Çocukluğumuzdan itibaren ticaretle iç içe büyüdük. İstanbul’a yerleşmeden önce 12 sene İzmir’de marketçilik sektöründe faaliyet göstermekteydik. 1996 yılında İstanbul’a geldik ve o günden bu güne İstanbul’da ticaret yapmaktayız. Profesyonel olarak 1997 senesinde zincir mağazacılığa adım attık. 1997 yılının Mart ayında Güneşli’deki ilk mağazamızı açtık. O tarihten beri İstanbul’da zincir mağazacılık işi yapıyoruz. 23 Aralık 2006’da aldığımız prensip kararıyla, 25 şubemizle “KİM” adı altında hizmet vermeye devam ediyoruz. Şu anda 32 tane şubemiz var ve 2007 yılında 37 tane şubeye çıkarmak istiyoruz. Şirketimiz 6 ortaklı bir aile şirketidir. Şirketimizin Yönetim Kurulu Başkanıyım.

MARKETÇİLİĞİ SEVİYORUZ

Marketçiliği seçmenizin sebebi nedir?

Bizim çocukluğumuz marketçilikle başladı. Ben gözümü açtığım zaman da Bitlis’te bakkal dükkanı işletiyorduk. Ticaret de hoşumuza giden bir yön olduğu için gıda sektöründe faaliyet göstermekteyiz. Bu mesleği seviyoruz ve bu meslekte daha iyi yerlere gelmek istiyoruz.

PEŞİN ÇALIŞIYORUZ

Marketçilik sektörü içerisindeki rekabet ortamında ayakta kalmayı ve istikrarlı büyümeyi hangi sebeplere bağlıyorsunuz?

İstanbul’un her yerinde marketçilik sektörü yaygın bir hale gelmiştir. Fakat halen sektörde bazı boşluklar var. Bazı taşlar henüz yerine oturmuş değil. Bizim buradaki avantajımız ekibimizin ve yönetim kurulumuzun çok iyi olmasıdır. İkinci avantajımız bu işte çekirdekten yetişmiş olmamızdır. Üçüncü avantajımız ise bugüne kadar peşin çalışmış olmamızdır. Firmalarla çalışırken ürünlerimizi peşin aldık. Peşin aldığımız ürünlerden elde ettiğimiz avantajları müşteriye yansıttık. Dolayısıyla müşteri kalite ve fiyatı bir arada bulduğu zaman aradığını bulmuş oluyor. Bunun üzerine hizmet de eklenince her biri bir tespih tanesi gibi birbirini tamamlamaktadır. Marketçilik sektöründe Kalite - Fiyat - Hizmet müşterinin aradığı en önemli özelliklerdendir.

İZMİR'E ALIŞVERİŞ MERKEZİ

Gelecekteki hedefleriniz nelerdir?

2007 yılının başında 25 tane mağazamız vardı. Şimdi ise 32 tane şubemiz var. Hedefimiz 2007 yılında gerek ciro gerek mağaza sayısı olarak % 50 oranında büyümektir. Hedeflerimizin % 60’lık bir kısmına 4 ay gibi kısa bir zamanda ulaştık. İnşallah 2007 yılı sonunda da 37 tane şubemizle yolumuza devam etmek istiyoruz. Bunun dışında İzmir’de yapımına devam ettiğimiz her katı 3750 m² olan 6 katlı bir alışveriş merkezi projemiz var. İlk 2 katı hipermarket, diğer katları alışveriş merkezleri, en üst katı ise cep sinemaları ve fast food restaurantları olacaktır. Şu anda kaba inşaatı bitti. 2007 yılının sonunda da alışveriş merkezimizi İzmir halkının hizmetine sunmak istiyoruz.

İZMİR HALKI KÜLTÜRLÜ

Böyle bir alışveriş merkezini İzmir’de yapmayı tercih etmenizin sebebi nedir?

İzmir halkı kalite ve hizmeti bizim alışveriş merkezimizde bulacaktır. İzmir halkı bu konuda oldukça duyarlıdır. Çünkü İzmir halkının alışveriş kültür seviyesi yüksektir. Kaliteli ve ekonomik alışverişin nerde yapılması gerektiğini çok iyi bilen bir toplumdur. Biz de yıllarca İzmir’de marketçilik yapmıştık. Bu yüzden İzmir’de çok geniş kapsamlı market açmak istiyoruz. Bundan dolayı içimizde bir uhde vardı. Bu isteğimizi de inşallah 2007 yılı sonunda gerçekleştireceğiz.

KALİTE BELGELERİNE DİKKAT EDİYORUZ

Marketlerinizde sattığınız ürünlerde hangi vasıfları ararsınız?

Bizim mağazalarımızda azami 10.000 çeşit ürün satılmaktadır. Hemen hemen her ürünümüzün 2-3 tane alternatifi bulunmaktadır. Bu ürünleri alırken fiyat politikasının yanında Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı’nın onayına, TSE Kalite Belgesi’ne, ISO 9001 Kalite Belgelerine ve HACCP’e dikkat ederiz. Bize ürün satmak isteyen firmalar hakkında geniş çaplı araştırmalar yaparız. Ürünler hijyenik ortamlarda mı üretiliyor yoksa merdiven altlarında mı üretiliyor? Bu araştırmalardan sonra ürünler marketlerimizin raflarında yerini alır. Ayrıca gerek et ürünlerinde gerekse şarküteri ürünlerinde paketlenmiş ve ambalaj sistemine geçiş yaptık (Gazlı Vakumlu). Müşteri memnuniyetini ve güvenini kazanmak ve mevzuata uygun olabilmesi için bunları yapmak gerekiyor. Sonuçta tüketici Hijyenik Ambalajlı ve sağlıklı olduğuna emin olduğu ürünleri satın almak istiyor.

BİTLİS'E YATIRIM YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUZ

Her iş adamının hayalinde bir proje vardır? Sizin de ileriye yönelik yapmak istediğiniz bir projeniz var mı?

İzmir’de yapımına devam ettiğimiz alışveriş merkezinden sonra Ege Bölgesi’ne yayılmak istiyoruz. Bununla beraber Bitlis’li olduğumuz için memleketimize vefa borcu adına yatırımlar yapmak istiyoruz. Çünkü her şey gider insanoğlunun ardında bıraktığı eserler kalır. Bizim de hayatta iken yapmak istediğimiz en önemli projelerimizden biri de budur.

YATIRIMCILARA EŞİT DAVRANILMALI

Devlete daha çok vergi vermek ve halkımıza daha çok istihdam sağlamak için devletten beklentileriniz nelerdir?

Önceki yıllarda marketçilik sektöründe maddi kazancımız bugünkünden daha iyiydi. Fakat ortada yüksek enflasyondan dolayı bazı haksız kazançlar oluyordu. Son 5 yıl içerisinde marketçilik sektöründe taşlar yerine oturunca bu gibi sorunlar ortadan kalktı. Şimdi hedeflerimizi görüyoruz. Önceden günü kurtarma peşindeydik. Şu anda KİM Marketler Grubu olarak İstanbul’da yerel kategoride en büyük mağazacılık zincirine sahibiz. İnşallah daha büyük başarılara da imza atacağız. Ülkemizde özellikle İstanbul’da kısa sayılabilecek bir sürede perakende çok iyi bir noktaya geldi. Gelişim süreci olarak önümüzdeki yıllarda da Avrupa’daki modernizasyonun ülkemizde de eş zamanlı gelişebileceğini düşünüyorum. Uluslar arası zincirlerin Türkiye’ye gelmeleri kaçınılmazdır. Kısa bir süre önce mevcutlar bünyelerine katılımları gerçekleştirdiler. Yeni gelecek olanlar ise sonuçta pastadan pay almaya çalışacaklardır. Bu yüzden yerli yatırımcıların önümüzdeki dönemde derslerine çok iyi çalışmaları gerekiyor.

UYARI: YUKARIDAKİ RÖPORTAJ SADECE MEDYA ÇALIŞMASIDIR. ERCİYES GRUP OLARAK BU ŞİRKETLE HİÇBİR TİCARİ BAĞIMIZ YOKTUR.