Of-Çaykara Yolu Uzungöl'e can verecek
Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü'nün ihale ettiği 14 km uzunluğundaki Of-Çaykara Yolu'nu inşa eden Taş-Sar İnşaat'ın Yönetim Kurulu Başkanı Özgür Sarıalioğlu, Of-Çaykara yolunun ticari ve stratejik önemi konusunda bir açıklama yaptı.
MEHMET SAFA CANAT - HASAN CANAT / İSTANBUL

Bize inşa ettiğiniz Of-Çaykara Bölünmüş Yolu projenizden bahseder misiniz?

Taş-Sar İnşaat olarak Teryap İnşaat ile birlikte ortak konsorsiyum oluşturarak 2010 yılı Mart ayında Of-Çaykara yolunun inşaatına başladık. Yol güzergâhımız Karadeniz’in coğrafi şartları nedeniyle sürekli yağış alıyor. Özellikle yüksek kesimlerden yollara doğru sular küçük bir ırmak gibi akıyor. Bunun için yolun altında su taşıyıcılar dediğimiz menfezler inşa ediyoruz. Her 500-600 metrede bir inşa ettiğimiz bu menfezler de bizi çok yoran çalışmalar oldu. Toprak kayması ve erozyona karşı da yol kenarlarına istinat duvarları yapıyoruz. Elektrik nakil hattı da bize çok sıkıntı verdi. Sıkıntı halen devam ediyor. Elektrik direklerinin deplase işi TEDAŞ tarafından yapılması gerekiyor ama bu aralar TEDAŞ’ın özelleştirilmesi söz konusu olduğu için açıkçası muhatap bulamıyoruz. Bizim işimize dâhil olmadığı için sıkıntı çektik. Biz yine de sorumluluk alarak direklerin deplase işlerine geç de olsa başladık. Onun haricinde asfalt yapımı Karadeniz ikliminde zor oluyor. Fakat sanat yapıları işlerimiz yüzde 90 seviyesinde bitti. Of-Çaykara yolu aynı zamanda önem teşkil eden bir yoldur. Aynı zamanda Soğanlı Geçidi diye anılır. İspir Geçidi, Araklı Geçidi ve Zigana Geçidi’nden ziyade Soğanlı Geçidi, Karadeniz’i Bayburt’a ve İç Anadolu Bölgesi’ne bağlayan en kısa geçittir. Hatta Rus işgalinde Rus ordusu yurda bu bölgeden sızmış ve yolunu yapmış. Turizmden ziyade stratejik anlamda da önemli bir yoldur. Limanlara ve yurda doğru giden en kısa yoldur. Savaş yolu olarak inşa edilen yol şimdi barış, güzellik ve ticaret yolu olarak inşa ediliyor. Mesela Trabzon Uzungöl turizmin gözdesi olan bir yerdir. Son yıllarda çok sayıda Arap turistin de ziyaret ettiği bir yer oldu. Yaz aylarında Karadeniz Sahil Yolu ile trafik yoğunluğu seviyesi hemen hemen aynı oluyor. Bu trafik yoğunluğunda dahi kazasız belasız bir şekilde işimizi bu seviyeye getirdik. 2011 yılı Nisan veya Mayıs ayında 14 km uzunluğundaki Of-Çaykara yolunu bitirmeyi planlıyoruz.

UYARI: YUKARIDAKİ RÖPORTAJ SADECE MEDYA ÇALIŞMASIDIR. ERCİYES GRUP OLARAK BU ŞİRKETLE HİÇBİR TİCARİ BAĞIMIZ YOKTUR.